Докато не тръгнат на училище, малчуганите само играят и знаят единствено азбуката
Снимка: Shutterstock
Малките датчанчета не са обременени с различни ангажименти, които да ги превърнат в съвършените личности още преди да са пристъпили прага на училището.
Всъщност преди да тръгнат на училище, единственото което те правят е да играят и да научат азбуката. Всичко друго започва след това.
Този тип образователна система се оказва на практика доста успешна и най-важното – полезна и необременяваща децата от съвсем ранна възраст.
Какво представлява
В детските заведения в Дания, които съответстват на нашите детски градини, малчуганите единствено разпускат и се забавляват.
Това е характерна система за всички скандинавски страни, която определено дава добри резултати, твърдят италиански експерти.
Тя залага на специфичен подход, при който преподаването се случва под формата на полезна за растежа на децата игра.
По този начин забавлението бива разграничено, но и плавно преминава в училищна дейност, без да натоварва детската психика. Там вече се случват по-сериозните неща.
Но до навършване на 6-годишна възраст програмата на датчанчетата е следната: игра и отдих.
Единственото нещо, което се преподава на децата по традиционния начин, е азбуката.
Защо е полезно
Този дълъг период на игри, забава и отдих съвсем не е самоцелен.
На децата се дава възможност да изследват света самостоятелно, като се забавляват, но в същото време и учат.
Играейки, те веднага започват да прилагат на практика наученото и в същото време развиват социални умения, междуличностни отношения и най-вече любознателност.
В тази „защитена“ среда те могат да изследват, да си помагат, да наблюдават и насърчават другите, както и собственото естествено любопитство към нещо добро, креативно и полезно за растежа им.
Така че те далеч не отиват в училище с единствените знания за азбуката, а имат доста по-солидна подготовка за живота, получена по един напълно естествен начин.
При фокусиране върху играта е доказано, че стремежът към откривателство и получаване на нови знания нараства.
Детето става по-ангажирано, умее да се концентрира без допълнителен натиск, успява да насочи вниманието си и да разграничи важното от детайлите, добива по-голяма увереност и самочувствие.
Този образователен модел е полезен не само за растежа, а помага на децата и в дългосрочен план, сочат различни изследвания.
По материали от Curioctopus
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари